BUSINESS SUPERBRANDS © 2014
címet elnyerte a SCHMIDT-BENDER
márka Magyarországon.

BUSINESS SUPERBRANDS © 2015
címet elnyerte a SCHMIDT-BENDER
márka Magyarországon.

Szervízháttér Budapesten – Egy távcső kalandos utazása

Mostani bejegyzésemet egy konkrét eset ihlette. A tapasztalataimat természetesen a márka megnevezése nélkül osztom meg Önökkel, annyit elárulok, hogy egy Magyarországon is ismert és kedvelt márkáról van szó.

Egy közeli barátom kért meg, hogy segítsek neki, mert nem beszél semmilyen idegen nyelvet, hogy a meghibásodott céltávcsövét küldjük vissza a gyártóhoz javításra. Segítettem neki, megfogalmaztuk együtt a levelet és futárcéggel kiküldtük. Aztán vártunk, vártunk…

Pár hét elteltével barátom kezdett aggódni, így telefonáltunk a gyártóhoz, majd hosszas keresgélés után eljutottunk a szervizig. Szerencsésen megérkezett a távcső (nagy megkönnyebbülés) szétszedték, és mivel nem garanciális körbe tartozó a meghibásodás (na persze), elkészítették az árajánlatot, de mivel e-mail címet nem írtunk a levélbe (csak telefonszámot, miért nem hívtak fel?) ezért félretették. Megadtuk az e-mail címet, és meg is érkezett az árajánlat. Kicsit borsos, de azért jobb ötlet hiányában elfogadtuk. 19 nap (igen 19!) múlva visszakaptuk a távcsövet a számlával együtt, amit a barátom átutalt. Amikor visszament a fegyvermesteréhez, hogy újra belőjék a fegyvert, akkor derült ki, hogy a probléma továbbra is fennáll, vagyis nem javították ki. Megint kezdődött a telefonálgatás, intézkedés, illetékest nem találtunk az ügyben, a szervizben keresgélték, hogy ki javította. Míg végül azt tanácsolták, hogy küldjük ki újra és megnézik. Ekkor már mondanom sem kell, hol tartottunk költségekben (telefon, futár, utalás, stb…) Az eltel időről nem is beszélve, persze mindez mikor történik, hát pont szeptemberben. Most január van, nem írom le az egész történetet, mert nem is ez a lényeg, végre megérkezett a távcső, kijavítva. Hogy pontosan mennyibe is került nem tudom, mert a barátom rendezte a fizetéseket, de képzelhetik….

December elején rimánkodott nekem, hogy nézzük már mi meg a Schmidt-Bender budapesti szervizében, mert Karácsony előtt meghívták vadászni és nem szeret kölcsönpuskával vadászni. Elmagyaráztam neki, hogy nem tudjuk még szétszedni sem, mert nincsenek hozzá szerszámaink, minden gyártó más és más speciális szerszámokkal dolgozik, arról nem beszélve, hogy ha bele is tudnánk nyúlni, azonnal elveszik a garancia. Sajnos bármennyire is próbáltam segíteni neki, nem tudtam. Ekkor mérgesen megjegyezte miért nem Schmidt-Bendert vett!

Hát igen, itt a történet vége, már szerencsére tud vadászni a sajátjával, de elég nagy tortúra volt és elég költséges. Általában az üzletek nem segítenek a garanciális ügyek intézésében. Eladják a terméket és kész. Tisztelet a kivételnek. Hozzáteszem nem is kötelessége, a garanciális javítást mindig a gyártónál lehet érvényesíteni, van persze olyan bolt, aki segít ennek a lebonyolításában, de nem jellemző. Ha európai termékről van szó, szerencsés esetben, viszonylag könnyű dologról van szó. (Mindig hangsúlyozom, hogy európai vadászathoz európai távcsövet érdemes venni.) Mielőtt távcsövet vesz valaki érdemes megnézni a cég szervizszolgáltatásait, mert amikor vásárolunk nem törődünk semmivel csak az árral. De ez esetben is igaz a mondás: olcsó húsnak híg a leve! Belenézünk a boltban vagy a vadászati kiállításon egy-egy távcsőbe, igen szép a képe, és mennyibe kerül? Jó megfelel, elég olcsó, megveszem. Aztán ha két év múlva (vagy ne adj Isten hamarabb) valami probléma merül fel, szökik a nitrogén vagy homályosodni kezd a kép, nincs kihez forduljunk. De tulajdonképpen nem is szükséges, hogy valami konkrét hiba merüljön fel, elég ha csak a garanciális átvizsgálásról, töltésről egy-egy kopó alkatrész cseréjéről van szó. Hova forduljunk?

A céltávcső nagy értékű tartós használati cikk, egy-egy darab a félmilliós árat is súrolhatja, sokszor nem is alulról. Ezért fontolják meg, hogy mit vesznek ennyi pénzért, némelyik termék áráért már egy használt autót is tudnának venni. Ennyi pénzért a minimum elvárható a megfelelő szervizháttér, hiszen nem szeretnénk néhány év múlva lecserélni.

Persze mondhatják – joggal -, hogy nincs ennyi pénze, hogy megfizessen egy magas színvonalú, márkás távcsövet, kénytelen beérni az olcsóbbal. Lehet, hogy a vásárlásnál spórol, és úgy gondolja jó vételt csinált, de számoljon a hosszú távú költségekkel is!

Ha egyszer vesz egy jó puskát, jó céltávcsővel, azt minimális karbantartással évtizedekig tudja használni.
A Schmidt-Bender Hungária szervizszolgáltatásairól további információkat a szerviz menüpont alatt találhat.